En famn för mig

Dagen började i skolan som faktiskt inte var så jobbig alls.
Efter var jag och en kompis och fikade på ett otroligt bra café, tevlig personal och mysig miljö.
Nu har jag också börjat packa inför torsdagen, jag har ingen koll på vilka kläder jag vill ha med mig, så jag tänker strategiskt och tvättar allt! Sen kommer jag säkert glömma en massa och ta med mig saker jag egentligen inte vill ha eller behöver. Men det är ju så det är att resa bort, för mig är det så varje gång.
Jag ser fram emot resan och själva vistelsen också, såklart.

Melissa Horn har varit min kompanjon i packandet och förberedandet. Hela dagen med hennes låtar, hennes musik och hennes underbarhet. Det är bara så, att det är underbart och sen finns det liksom inte något annat odr som passar att beskriva det. Hennes röst är så mysig att mina öron smälter bort och jag vill krypa in i den och bo där, texterna bara flyter som vingar på en fågel som svävar.
http://www.youtube.com/watch?v=VJ8x1K4N8K8 Låten jag hörde först, då dedikerad till en vän som nyss mist sin pappa.
Lyssna, det är som sagt underbart.

Nu är det slutskrivet för den här gången, imorgon ska jag lära mig teckanspråk och en massa annat festligt.

På andra sidan jorden
På andra sidan stan
Finns ingenting att göra
Jag har sovit hela dan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0