Baby, understand me now

Alright, så let's face it, jag är verkligen kass på att genomföra saker. Jag orkade inte se klart filmen, jag tyckte den var ganska bra faktiskt, eller jag tror det, jag låg och halv sov lite emellanåt. Men 2,5 timmar mitt i natten en lördag är inte så bra sändningstid måste jag säga. Så nu har jag inte sett filmen och kan itne vara nöjd med mig själv. Men för tillfället gör det mig inget. För en film om dagen räcker gott och väl.
Nu ligger jag bara i min säng och är fest-sugen och lyssnar på Nina Simone. Det är mysigt, lite fest abstinens kan jag leva med. Nina vet hur man fixar perfekt mysighetsfaktor, hennes röst får mig att skälva, låter ju helt knäppt egentligen men jag känenr så, när hon sjunger Feeling good, My baby just cares for me eller Don't let me be misunderstood eller Here comes the sun, då känner jag att allt är som det ska vara. Musik är underbart på det sättet.
När man knappt vågar andas för att man itne vill ta bort magin med det som är, då vet man att det är hög kvalitet.

Imorgon blir det en tripp till släktingar i Trelleborg och till IKEA, medsläpad som vanligt. Jag känner verkligen inte för att göra något så omfattande imorgon, men vad gör man inte för att slippa tjafs. Så alltså ska jag sitta i en bil med min familj i minst fyra timmar imorgon, JIPPIE... Jag hoppas att syrran har kommit ur sin fas av kroniskt-dåligt-humör, fasen har varat i ganska många dagar nu, och det finns inget värre än en lillasyster som blir arg för att man frågar henne en fråga om t.ex. boken hon läser för tillfället. Fast jag får väl ta och lämna henne ifred, låta henne sura och istället tanka in fina låtar i iPoden och drömma mig bort.
Nu måste jag nanna, det är bestämmt att vi måste iväg tidigt imorgon, konstiga idéer ska det väl alltid vara...

-I'm just a soul who's intentions are good, oh lord, please don't let me be missundestood -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0