Even the stars refuse to shine

Dagen har en stämpel av läxor på sig. Jag är rädd att jag inte kommer hinna med allt jag har att göra denna veckan. Jag ska skriva ett brev på tyska, jag har ryska glosor, jag måste plugga naturkunskap, jag måste skriva en inläming till religionen och så måste jag läsa ett kapitel i en bok på tyska och göra tillhörande uppgifter.Och ja, just det, jag måste läsa ut en bok på engelska och göra en läs-logg, jag har inte ens börjat och det ska vara inne om 2½ vecka, toppen!
Det är för mycekt för min gjärna att processa, och ovanpå allt detta fick jag imorse veta att jag på måndag ska komma på uttagning till årets lucia här i vår lilla stad. Jag måste då "visa upp mig" och sjunga för en jury. Jag KAN inte sjunga, bara sådär som alla kan, men jag har ingen vacker sångröst, så jag är extremt nervös. Jag vill inte, r tanken som hela tiden hoppar hopprep i hjärnan på mig.
Det är min lilla farmor som har skickat in och anmält mig. Hon frågade innan och jag sa ja. Endast för att jag itne kan säga nej till henne, det går inte, hon har superkrafter som gör att jag alltid gör som hon ber mig. Plus att hon har tjatat om att när jag är gammal nog så ska hon skicka in till lucia, "Du har sånt lucia-hår Elin!". Jaha, det kanske jag har men jag kan itne sjunga, så farmor lilla, det är något du har glömt. Man kan också ringa och säga ifrån att man inte vill komma, men det vill jag inte göra det heller. För jag vill inte behöva säga till farmor att jag aldrig gick dit. Gud, vad det är svårt, jag känner mig som en stor skit bara för att jag inte vill dit, samtidigt som jag mår dåligt för att andra ska lyssna på mig sjunga och sen därutifrån bestämma om jag får "gå vidare" så att sedan resten av folket i staden får rösta fram årets lucia. Och även om man inte blir just lucia så blir man tärna, men då behöver man iaf inte sjunga solo.
Jag tror jag ska gå dit och sjunga för att jag är rätt så säker på att jag inte kommer gå vidare till nästa steg. Eller jag hoppas det, så kan jag iaf säga det till farmor att, nej, jag sjöng inte bra nog.

Men jag vet inte, det är jobbigt! Jag tänker bara på detta hela tiden, fast jag borde plugga och koncentrera mig på det inte lucia uttagningar. Jag blir bara snurrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0