Back in town

Idag när jag vaknade och gick ner så satt syrran vid köksbordet, det var väldigt trevligt måste jag säga. Hon har varit saknad, speciellt fredag och lördag, då hade jag ingetspeciellt planerat och mamma jobbade och pappa hjälpte en kompis så jag har bara legat på soffan, som jag skrev innan. Dagarna blev helt enkelt väldigt långa.
Så denna dag har mest gått åt till att lyssna på hur roligt syrran hade det i Idre och alla galna saker som hade hänt, men eftersom detta var den dagen vi hade planerat att fira påsk tillsammans så gjorde jag och Micka den oslagbara Crabfish-röran. Det kan inte vara varken jul, påsk eller midsommar utan att vi äter Crabfishröra. det är omöjligt!
Innan vi stod i köket och dividerade om vad man skulle göra först så tog vi en väldigt lång cykeltur och "målade" påskägg. Jag skriver "målade" eftersom vi i själva verket ritade med färgpennor, vi har ingen vattenfärg och färgpennor färgar inte av sig igenom skalet, det blir faktiskt ganska fint, men det tar lite längre tid.

Micka som är proffs på att rita gjorde varsitt ägg till mig, mamma och pappa där hon ritade små roliga avbilder av oss, bl.a. fick pappa en väldigt fin comb-over.
Ikväll har vi tittat på sammanlagt tre filmer tillsammans, det var en väldigt trevlig kväll och dag, jag är glad att hon har kommit hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0