Back again!

Nu är jag hemma efter nästan tre veckor utomlands, det var skönt och jag fick verkligne tid för mig själv, tid att koppla av och koppla bort. Ibland behöver man det, men mot slutet längtade man hem en hel del, speciellt de nätter vi sov på ett vidrigt vandrarhem i Österrike.

Nedan följer en ganska lång reseskildring; (klandrar ingen som inte orkar läsa, men det i fet stil rekomenderar jag att ni skummar)
Tidigt på morgonen torsdagen den 16 Juli stod hela familjen och bredde mackor och packade in sig själva i bilen, vi åkte i tre timmar till danska Gedser varifrån vi tog färjan till Rostock. Hela dagen satt vi i bilen och någon mil efter Berlin pajade AC:n i bilen, det dödade stämningen ganska rejält, fyra irriterade individer som svettas ymnigt är inte roligt att åka bil med. Vi¨tog oss till en verkstad som spenderade ett par tre timmar på att lösa problemet. Det gick inte, så vi fick helt enkelt åka i en skitvarm bil och stå i bilkö när det var över 30 grader. Första dagens kväll spenderades i Joditz var vi åt gott och vilade oss efter en händeserik första dag. Andra dagen höll vi på att få soppatorsk på Autobahn men lyckades tanka innan bilen dog helt. Sen var pappa sur i några timmar några mindre missöden i från dem i baksätet gjorde inte det hela bättre. När jag sedan råkade radera vår destination på GPS:en när pappa suttit och letat efter just den i ungefär tjugo minuter så trodde jag allvarligt talat att han skulle kasta ut mig ur bilen och lämna mig mitt i Österrike.
Jag har bilat ner till Italien fem gånger nu och har under de gångerna sovit på en hel del underliga ställen men inget slår Altesberg i Österrike, en liten by uppe på en alptopp ovanför Spittal. Hansi heter mannen som har byggt det och den familjen vi åkte med har bott där i alla år, vi hade varit där en gång innan. Man kan sammanfatta det hels som äckligt; det luktade mögel, allt var fuktigt, en massa vidriga djur kröp runt överallt, man fick känslan av att vara skitigt hela tiden. Det var verkligen no fun at all. Så morgonen efter var alla i vår famlj glada att åka därifrån.
Italien var hur bra som helst, jag och syrran har verligen slappat skiten ur oss i två veckor. Och mamma och pappa gav oss en överraskning en dag när vi satt och åt lunch. Ett kuvert kom fram på bordet och biljetter delades ut till samtliga, det tog ett tag innan jag fattade vad det rörde sig om; vi hade fått varsin biljett till en Bruce Springsteen konsert i Udine, en större stad som låg en timme bort. Jag var ganska chockad först och även om jag itne är ett stort Bruce-fan så tyckte jag det skulle bli väldigt rolgit.
Det blev det också! Ett sånt sjukt drag med ca 30 000 personer och när Springsteen drog igång Born in the USA och alla på hela arenan vrålade med; ja då vart man ganska lycklig. Det var en sjuk upplevelse och jag är glad att jag har sett the Boss live.

Resten av tiden i Italien kantades av en del pinsamheter, skratt och en del irritation. Men mest av allt åt vi glass och det var såååå gott. Pesto och pasta, pizza och chill vid poolen eller på stranden det var så skönt och man var så avslappnad. Men det var ganska skönt att komma hem också, fast det värsta på hela resan var på hemvägen när vi sov över två nätter på det sunkiga vandrarhemmet i Österrike, det var verkligen äckligt beyond

Jag ska ladda upp bilder från hela semestern, men inte just nu

Nu får det blir fart här igen!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Välkommen hem igen :)

Riktigt coolt att åka bil sådär långt. Roligt att gå på Springsteen. är inte heller ett stort fan med hade gått om jag fått gratis ;) hehe.

2009-08-07 @ 23:11:46
URL: http://kristinwii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0