välgörenhet

Så har det börjat, temavecka i vår lilla korridor. Vi ska på torsdag samla in pengar til Läkare Utan Gränser, woho...
Ja, det är ju en bra grej men inte vidare roligt. Så hela veckan ska vi planera och fxa inför insamlingsdagen. I vår grupp har vi bestämt att vi ska sälja soppa, bröd och varm choklad på torget i vår lilla stad. Jag hoppas att det kommer folk, inte för att jag bryr mig om hur mycket pengar vi drar in, men det är inte så kul att stå en dag på ett torg till ingen nytta och ha kokat soppa och bakat bröd och så blir det över, nej tack!
Iaf så har nästan allt ordnat sig nu, vi (jag) har ringt runt till alla instanser och vi ska komma till torget halv nio på torsdag för då ska p-vakten "Nilsson" hjälpa oss koppla alla sladdar.
Orsaken till att jag egentligen inte bryr mig om hur mycket pengar just vi drar in är att Sverige skänker i genomsnitt 183 miljoner till Läkare UtanGränser, varje år. Så om vi drar in någon tusenlapp så slepar det nog inte någon större roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0