The Day The Music Died



Idag, den 3 februari 2010, är det 51 år sedan JP Richardson, Buddy Holly och Ritchie Valens förolyckades i en flygplansolycka. Den 3 februari brukar heta "the day the music died" och då, 1959 så var det nog ganska nära sanningen. Själv har jag sedan jag var väldigt liten lyssnat på Buddy Holly eftersom han var pappas stora artist, när jag själv kunde bestämma så hängde han kvar och då kom också Ritchie Valens med, Richardson har jag faktiskt aldrig lyssnat på. Tre duktiga musiker försvann samtidigt, Buddy Holly endast 22 år gammal, dagen uppmärksammas inte nämnvärt och det är väl inte så konstigt, inte heller jag har någon speciell ritual eller företeelse denna dag. Men nog har jag lyssnat lite extra på deras musik och att jag kom ihåg det utan påminnelse detta året var en lite konstig känsla.


En av mina favoriter med Buddy Holly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0