Bok-lista_ruwhligt

Blev sugen att svara på frågorna när jag hade läst listan

Som läsare är jag: Det vet jag knappast längre, jag läser inte så mycet som jag skulle vilja. SKolan har dödat mitt läsande. Men förr var jag alltid väldigt flexibel i läsandet. Jag har inga problem med att lägga en bok ifrån mig och kanske läsa en annan bok emellan, kommer oftast ihåg precis var jag slutade.

Som bloggare är jag: Töntig, hahahehehohohihi, to the golden land. Men jag vet inte jag är nog som jag är i verkligehten också, tror jag, hoppas jag.

Senast lästa bok: Christine av Helle Stangerup, en bok jag läst till min danskakurs.

Senast påbörjade bok: Det måste vara White Oleander av Helen Fitch, fast jag läser aldrig klart den. Jag tror jag har börjat på den typ tjugo gånger men slutar aldrig.

Senast köpta bok/böcker: Det var ju ett tag sedan men det var Alla får ligga av Henrik Fexeus som hamnade i bokhyllan sist. Ett BRA köp

Favoritdeckarförfattare: Jag läser ärligt talat aldrig deckare, så jag kan inte uttala mig i frågan.

Jag läser allt av:
Jag har nog inte heller någon sådan författare, jag läser så blandat. Men jag har nästan läst alla Tracy Chevaliers böcker, dom tycker jag är riktigt bra

Jag läser helst inte (genre/författare): Ja då får det väl bli deckare här, jag är inte alld speciellt förtjust i det. Slutar typ likadant i alla böcker. Gåtan löses. Sen att "brottet" kan vara olikt i olika böcker så väl inte så konstigt.

Vid hyllan för fackböcker letar jag:  Böcker om film! Och om stenåldern och matböcker.

Förutom svenska läser jag gärna: Det går bra med danska och engelska, men jag läser faktiskt helst på svenska.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Berättelsen om O

Högst upp på min bok-önskelista-just nu står: Nästa bok om Ayla och Jondalar, när fasen kommer den?!

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Efter titlar jag känner igen sedan jag var liten men inte har hemma. Älskar btw doften på bibliotek och antikvariat! WÜNDERBAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0