tiden går

Ibland tittar jag in här och förundras över hur tiden har gått. Men ändå inte.
Jag känner mig som samma tjej som skrev då för nästan sex år sen om hur livet på gymnasiet var. Men jag är en helt annan, när jag tänker efter. Jag har gått genom en hel del och vuxit och blivit bättre. Bättre på mycket.
Jag har blivit vuxen.
Vuxen, shit. Tänk så det kan gå. En del av mig vill gå på alla festivaler den kommande sommaren och en del av mig vill lära mig hur man sköter om ett potatisland. Jag antar att det är någon gång nu som jag hittar medelvägen eller väger över åt ena hållet. Eller så har det redan hänt.
 
Ibland måste jag påminna mig själv om att jag hunnit med så jävla mycket mer än vad jag tror, sen jag tog studenten speciellt. Jag har bott och pluggat i Danmark. Jag har jobbat en jävla massa. Jag har varit på semester. Jag har flyttat till Göteborg. Jag har flyttat från Göteborg. Jag äger ett hus, delvis. Jag har jobbat i Göteborg. Jag har pluggat på universitet. Jag har varit ensam. Jag har varit bland vänner. Livet händer nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0