Happy B-day Margit

Nu i dagarna så har Margit Sandemo gått och blivit 85 år gammal, och hon förtjänar en stor gratulation!
Hon är författaren till bl.a. serien Sagan om Isfolket som är en serie på 47 böcker. En släktsaga med olika element, övernaturlighet, kärlek, spänning och vänskap, kort sagt så har den allt. Jag läste serien första gången när jag var 13 år och blev fast, sträckläste mig igenom flera av böckerna, det var bara så bra.
Sen när jag läste om serien ett eller två år efter så var det samma sak, serien är fantastisk. Den sträcker sig över ungefär 400 år, följer samma släkt och har en fenomenal röd tråd. Mig passar det utmärkt, speciellt i den åldern jag var när jag först läste dem.
Här på nätet är jag medlem i ett fantastiskt forum som heter just Sagan om Isfolket, jag har många vänner där och det är ett fantastiskt forum, så om någon därifån läser detta, ta åt er, alla inne i värmen är underbara!
Hursomhelst så kom en tjej på forumet på den smarta idén att vi tillsammans skulle ge Margit en present nu när hon fyller år, jämnt och allt. Så nu ska vi skriva ner vad böckerna har betytt för oss och vad vi har fått ut av att läsa dem och sammanställa allas texter i en bok och trycka upp och skicka till Margit ASAP.
Detta är verkligen en jätterolig idé och I'm super excited, men jag har svårt att formulera mig, det är ju ändå en författare som ska läsa det. Men jag ska nog satsa på att skriva från hjärtat direkt och förklara vad det har gjort för mig, hur mitt liv faktiskt är annorlunda än vad det skulle varit utan böckerna. Det komemr bli så bra, jag vill ha den boken själv också! Men det får vi se hur det blir med det, money is always an issue.


Margit Sandemo

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Gud vilken bra idé! skriv från hjärtat, det blir oftast bäst då:)

2009-04-25 @ 09:33:19
URL: http://irisgoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0