Födelsedag och jordbävning

Fem dagar utan ett enda inlägg, ja hur har detta gått till?
Jag har varit lat och inte suttit vid dator så mycket. I helgen var jag ute på fredagen och lördagen jobbade jag och så firade vi min födelsedag på söndagen. I måndags var jag bara lat som tusan och igår var det jordbävning och så fyllde jag 17.
Jag kommer aldrig glömma min sjuttonde födelsedag, att vakna till en jorbävning är inte speciellt vanligt i Sverige. Klockan var inte mer än 06.20 s jag var förbannad när jag vaknade, eftersom vi bor på en grusväg och det brukar skaka lite lätt i huset när tyngre lastbilar kör förbi, så trodde jag att det var en extremt stor lastbil som dånade förbi, men när det inte slutade så fattade jag att det inte var det, men precis innan jag började fundera på vad det faktiskt kunde vara så slutade det och då somnade jag om. det var inte förrän famlijen kom upp med frukost på sängen som jag fick reda på att vi hade haft jordbävning, HÄR...i skåne?! Jag var väldigt shockad. Nu tvistar de lärda om vi kommer känna efterskalvet eller inte...
Många tycker det är löjligt att media blåser upp det och att det hypades så väldigt i de flesta nyhetsprogrammen. Men jag säger som så, att varför inte? det är ju itne varje dag det händer något sådat i Sverige, inte ens varje år. Sist det var såhär starkt, 4,7 på richter, var 1904 så varför inte prata om det. Jag tycker det är ett ganska häfigt fenomen. Men eftersom "ingen dog" så är det ju inte lika viktigt...eller hur?! Eller är det så?
Jaja, det var väldigt underligt och något som jag förmodligen aldrig kommer få vara med om igen.

I fredags när vi gick ut så hade vi extremt roligt, eller ja i början hade vi det, sen dalade det väl litet, men man lyckades ju hamna på bild, hur nu det gick till.

Kommentarer
Postat av: Emmylie

DU DET VAR FAN FESSSTTTTTTTTTTTTT!!!

vi ska ut fler gånger:D

2008-12-17 @ 22:16:10
Postat av: Elin

Klart vi ska! :D

2008-12-18 @ 21:22:56
URL: http://didrikstrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0