Att läsa på danska

Blä? Sitter här i skolan och borde verkligen plugga, men jag pallar inte. brevid mig ligger högen med böcker som ska läsas, en på tyska, en på danska och en på engelska och så har jag prov i svenska på torsdag! Jippie.
Då är det inte helt fel med Håkan i öronen och  att solen strålar utanför, det ger mig en bra känsla.
Du säger att du är stark
att du har varit igenom det här förrut

Nu ska jag börja på den danska boken, den heter "Le" och författarinnan är ingen mindre än Herdis Möllehave, säger det mig något? Nej, faktiskt inte. Men det verkar bra. den handlar om en ensam kvinna på 30 år som inte har en jättefestlig tillvaro, hon är ganska deppig. Eller vad vet jag, jag har itne börjat än men av vad jag kan förstå av texten på baksidan är hon lite suicidal.

Okej för att få snabbt få en uppfattning om boken läste jag snabbt igenom den första sidan, och det börjar superbra, författaren har redan efter två rader fångat mitt intresse, det bådar gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0