Vackert bildspel

Dagen började relativt kasst, men övergick i att bli väldigt mysig.
Skolan var det dåliga med dagen, det var en vääääälidgt lång skolmåndag, det kändes bara inte rätt. Hela dagen var helt off. Men sista lektionen var rolig, som tyska-lektioner brukar vara, eftersom de innehåller trevligt sällskap och läraren brukar vara snäll på måndagseftermiddagar. Hon fattar att när man börjat 8 och klockan är 15 när lektionen väl börjar så är man tine så pepp på att plugga tysk grammatik. Så hon brukar ta det på fredagsmorgnarna istället....
I tyska håller vi iaf, just nu på att läsa en bok, Wir Kindern vom Banhof Zoo. Jag tycker faktiskt den är jättebra och väldigt intressant! Vi ska se filmen sen också.

Efter skolan skyndade jag mig hem, och förberedde mig mental för att sjunga till Lucia-uttagningen. Det gick inte bra, jag gick inte vidare men det är jag nog mest glad över, jag ville ju egentligen inte komma med. Jag har också konstaterat att jag inte kan sjunga Sancta Lucia som normala människor, det låter rent ut sagt fruktansvärt.

Efter att jag tagit mig igenom Lucia-grejen gick jag för första gången i mitt liv på SSU möte, det var jätterolgit, och jag ska hlet klart fortsätta gå dit. Vår ordförande var förresten också med på Lucia grejen, hon gick vidare :)
Jag trodde SSU skulle bli konstigt och tråkigt, men det blev det inte och det var roligt. Jag och laggz-tjajen (Julia) är båda nykommlingar och det är bra att ha någon att börja samtidigt med, så att man är jämnställd.

När jag kom hem satta jag mig vid tv:n och zappade runt lite, när jag såg att En Geishas Memoarer skulle gå på en av kanalerna så bryddge jag lite Yogi-te och mös i soffan i tre timmar.
Jag har fått uppfattingen av att jättemånga har blivit besvikna på filmen när de sett den, så jag hade itne så jättestora förväntingar men jag tyckte den var superbra! Jättevacker på alla sätt och vis, en fröjd för ögat och sinnet. Det var absolut inte några bortkastade tre timmar.

Nu vill jag mest sova, fast jag har lite ångest över att den här dagen inte kretsade runt det berg av läxor som jag har, för det borde den ha gjort. Men jag får se vad morgondagen bringar.

Jag hoppas jag drömmer fina drömmar om vackra saker. Och att alla andra gör det också. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0