Släpp ner ditt långa hår

Idag har varit en äkta slappdag, jag började inte förrän halv två. När jag väl kom till skolan efter klydd med sena bussar så gjorde jag inte så mycket, ingen annan heller för den delen, fast okej jag gjorde verkligen lite. Vi som faktiskt var på lektionen satt mest och snackade med läraren i NK som jag personligen tycker förtjänar en eloge för att hon är så bra, applåder till henne!
Jag var alltså utanför huset i ungefär två timmar och hemma har jag spenderat nästan all tid åt att undersöka Spotify, som jag förresten anser är guds gåva till människan! Det är det bästa som någonsin uppfunnits, I love it!
Jag har upptäckt hur många nya låtar som helst med den underbaraste mannen av dem alla, Cornelis Vreeswijk pratar vi om nu, för alla som inte hänger med. Han har skrivt så oerhört många bra låtar, hans texter är roliga och träffar verkligen rätt!
Veronica är en gammal favorit, men inte mindre bra för det;

Veronica, Veronica ditt ena strumpeband
Har stulits utav någon, som saknar dig ibland
På natten är han borta, men minns du honom än
när det dagas?

Men tycker du Veronica att morgonen är grå
Och ångrar att du någonsin lät honom gå
Spring bort till telefonen och ring till din vän
när det dagas.

Veronica Veronica släpp ner ditt långa hår
Och se din vän i ögonen och säg att han får
Och somna i hans armar och vakna lycklig sen
När det dagas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0