Kakor och kalas

Idag har varit en stressig dag med många sötsaker. Min syster fyllde 15 tidigare i veckan, mamma fyllde år idag, men det var itne därför vi hade "kalas", det var självklart för Mickas skull. När vi skulle planera inför denna dagen så kände hela familjen att bjuda på middag som vi brukar göra och underhålla hela kvällen var för jobbigt, så vi bjöd på sju sorters kakor och tårta. En eftermiddag var ganska lagom, men man märkte stor skillnad på hur länge släkten brukar vara här, från typ 17-18 till 00-02. Så idag har jag frossat ordentligt i kakor och tårtan var den godaste på länge, en kladdkaksbotten, väldigt mäkti chokladmousse på det och sen hallonmousse och ovanpå alltihopa ett lager hallongele. Ojojoj vad det var gott, men mamma vägrar baka den igen eftersom det tog lite mer än en hel dag att göra den. Som tur är står det en bit kvar i kylen, and it's mine bara min.

Jag vill titta på teckand film och ha lördag imorgon inte måndag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0