Born on the fourth of July

Born on the Fourth of July är en film som jag faktiskt velat se ett tag men aldrig gjort. Men så ikväll hade jag turen att slå över på Showtime och den precis hade börjat. Filmen handlar om Ron Kovic som kommer tillbaka från Vietnamkriget förlamad från mitten av bröstet och ner. Det var en väldigt känslosam film och jag som är blödigare än de flesta bölade ganska hardcore när Tom Cruise spelar den sårade soldaten som ligger stupfull i sängen och frågar sin pappa "Who will ever love me?". Jag tyckte filmen var bra, den är en sann historia men eftersom det inte är påhittat så faller alla delar, som ofta är med i filmer, bort. Det fanns ingen storslagen kärlekshistoria, det var inget vänskapsdrama det var sanningen. Jag erkänner att jag gärna hade sett att det var lite mer sammanknutet och att slutet inte var så snopet. Men jag kan rekomendera filmen till alla som gillar 80-tals Tom Cruise och/eller filmer med politisk insyn. Fyra av fem toasters, kanonkul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0