Siesta! 2009

NU har det gått en vecka sedan sista inlägget och  då är man hemma från årets Siestafestival, det var verkligen så förbannat roligt att det inte går att beskriva. Har hunnit återhämta mig och saknar redan det dräggiga festivallivet.
Kom upp på onsdagen och stod i en fet kö, käkade, fixade tältet och så var festen ett faktum. Jag vet inte så mycket som hände under onsdagskvällen, mer än att vi dansade en jävla massa och att jag träffade en kille under en strålkastare och sen sprang runt och hämtade saker utan skor och strumpor i regnet, det var inte så trevligt dagen efter.
PÅ torsdagen vaknade jag klockan halv fyra av att det spöregnade och hade börjat rinna längs väggarna i tältet, men det hindrade inte peppen, fösökte göra det bästa av situationen och fixa lite bättre ställning och lite mer torka. Men det regnade fett mycket under hela torsdagen och vi gjorde inte så mycket mer under dagen än besökte centrum och festade på kvällen i väntan på att Sonic Youth skulle spela. Det var den enda spelingen jag kom iväg att se på torsdagen och det var fett najs men jag var ganska tröt, det var klockan halv ett på natten och festen var lite död. Men mosh pit var ett faktum och mosad blev man ganska hårt. Jag och Emma stod och halvsov mot varandra och mest mös.
På fredagen tog jag en välbehövlig dusch och tvättade av mig allt äckligt som man samlat på sig under två dräggiga dagar, sen blev det ett stopp på stationen för att hämta Emmylie och sen var det mer fest, efte ett besök på det legendariska NETTO! Artisterna på fredagen var inga mindre än Mando Diao, Placebo och några till, det var väldigt roligt, tror jag nog, det är ganska dimmigt alltihopa. Jag snodde ett par skor, nej två, nej det är inte heller sant jag snodde två och ett halvt par skor under fredagskvällen. Fick dricka från okänt håll och träffade väldigt bra människor som var pepp på fest. Lördagen var en fetbra dag och artisterna och spelningarna var underbara, fast jag hamnade underst i mosh pit på Anti Flag, men det var det fan värt!

Halv fem lördag morgon packade jag och Emmliye ihop vårt tält och gick till stationen och tog tåget hem, tältet var trashat, kameran var trashad och vi var trashade, men vid gott mod! En dräggig men pepp festival, längtar redan till nästa!



Fler bilder hittar du på Bilddagboken, DidrikStrumpa med gästlösen; nybergstös


Kommentarer
Postat av: johan

SP1C på Klara norra :P

2009-06-03 @ 19:53:18
URL: http://johanbliixt.blogg.se/
Postat av: Kristin

Du verkar ahft det trevligt :)

2009-06-06 @ 21:06:54
URL: http://kristinwii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0