Är som du och jag...

Igår var jag sådär duktig igen, jag åkte till badhuset och simmade, drog med mig syrran också. Hon var ganska på i början men hon tycker inte att simning är en trevlig träningsform. Det var packat i bassängen och en massa idioter som inte fattade vilket håll man skulle simma på och det föll dem inte in att det kanske blev lättare att simma om man inte var tvungen att simma brevid varandra med två meters mellanrum? Så att man inte behövde få förbannade blickar från de andra som simmade på samma bana...men nej, varför skulle man vilja underlätta för någon?
Hursomhelst så var det skönt att simma igårkväll, de släckte i taket och spelade mysig musik, det blev jätteskön stämning i hela simhallen. Dessvärre så sträckte jag den ena ljumsken och efter det så gick det itne så brfa för mig, jag kunde verkligen inte ta i med det benet så jag simmade mest runt lite fjuttandes i bassängen, och kände bara hur värdelöst det var att ens försöka. Efter ett tag i vattnet gick jag och syrran och duschade och tänkte att vi skulle basta en liten stund och sen ta det lugnt, men när vi hade bastat och jag var på väg tillbaka till våran hytt kommer badvakten emot mig och hon ser lite stressad ut "eeh, du vet att ni ska vara ute om fem minuter?" jag ser ut som ett frågetecken och säger lite fåraktigt att nej, det visste jag inte. Jag vänder på klacken för att säga till syrran som står kvar i duschen, badvakten säger att det kan hon göra, när syrran sen kommer till duschen och jag frågade hene vad hon hade sagt fick jag veta att badisen hade sagt samma sak till henne som till mig, men syrran hade svarat helt lugnt  att "ja, jag vet". Badvakten måste ha trott att vi var helt skruvade, iaf syrran. 
Vi slängde på oss kläder i all hast och sprang ner för trappan och var bara en minut sena ut från hallen, det var ganska snabbt fixat, tyckte jag själv. Orsaken att vi blev så sena var att jag trodde att det var bassängen som stängde 21.30, inte hela badhuset.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0