"Önskar Ni en påse?"

Nästan varje gång jag är på vårt lokala Bokia står samma kille i kassan, varje gång tycker jag han är lika konstig. Det låter ju helt sjkut men hade jag inte vetat bättre skulle jag säga att han stöter på mig. Han ska alltid skämta om pinsamt tråkiga saker, som idag när jag skulle betala så sa han "Jag ser att du har ett presentkort?" jag;"Ja, eller det är ett tillgodokvitto"(jag tänkte att eftersom han frågade så var det kanske skillnad) han;"Jaja, haha, ojojoj" jag stog som ett frågetecken och undrade om detta var ett försök att skämta eller om det bara var en knäpp kommentar.  Hur som helst så gav jag honom tillgodokvittot och plockade fram extra pengar eftersom det fattades lite, köpet avslutades efter att han stått och ränkat på hur mycket det faktiskt var som fattades. Efter att vi var klara och jag stod och plockade med pengar och kvitton så frågade han mig; "Önskar Ni en påse?" jag tittade upp och jag måste ha sett ut som en fågelholk "Eh...nejnej, jag tar det såhär" han; "Ja, okej det är alltid bra att spara på miljön" jag; "Haha, jo visst är det det" han; "Tack så mycket, ha nu en trevlig helg!" jag;"Detsamma, hejdå!"
Jag kanske bara år paranoid, men vem i helvete Niar en 17-åring? Okej, han kan ju inte veta att jag är sjutton, men jag ser i varje fall inte ut att vara i hans ålder eller äldre. Jag vart lite chockad, och om han hade nöjt sig med att säga "trevlig helg!" så hade jag nog inte ens tänkt på att han sa det men "Ha nu en trevlig helg!" det är jättestor skillnad, för mig iaf.
Jag börjar bli gammal och misstänktsam, inte hälsosamt!
Jag köpte två böcker, En shopaholics bekännelser och Så länge vi båda andas (måste ju ha den på svenska också)
Det lilla jag hunnit läsa i En Shopaholics bekännelser är jätteroligt, det är verkligen en bra bok, än så länge.


Kommentarer
Postat av: Kristin

hehe, läskig kille. :S



hoppas böckerna är bra Strumpan :)

2009-03-27 @ 19:50:39
URL: http://kristinwii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0