Övningsköra

I helgen var jag faktiskt ganska upptagen, lördagen var bara ett långt race med olika saker. Besök från moster och morbror, hela deras nedanvåning är föstörd av en vattenläcka, efter det övningskörde jag och pappa för första gången, på riktigt då. På kvällen firades en av de många kusinernas födelsedag, det är inte varje dag en kusin fyller 7 år!

Men så, övningskörningen, det gick ju som det gick. Jag klarade mig bra alldeles i början, men sen fick jag tine rätt med kopplingen och gasen, det blev för mycket gas, och för lite, ett problem var att jag inte släppte kopplingen rätt, det var helt enkelt väldigt mycket att tänka på! När jag sedan frågade min käre far hur jag faktiskt skulle göra, om jag skulle släppa handbromsen först, eller lägga in växeln? Ja så, då blev han irriterad, inte på mig men på att han inte kunde förklara vad jag faktiskt skule göra, han visste inte hur han själv gör, allt går per automatik. Men det hjälpte inte mig. Hursomhelst så körde jag ungefär tjugo varv runt på en grusplan i byn och sedan gav jag mig ut i "trafiken", översättning, jag körde från grusplanen hem, vilket var en liten väg i ett villakvarter och en grusväg, men på den lilla biten lyckades jag iaf misslyckas med flera saker. Det svåraste var när jag hade kört in på gården och pappa bad mig backa lite, det blev katastrof, jag förlorade koordinationskänslan totalt! det var nästan pinsamt. Just nu känns körkortet inte bara mil bort det känns som att det är på månen och att jag aldrig kommer kunna köra upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0