Kattmamma

Ja, jag är härmed min katts barnmorska, eller mentala stöd. Hon behöver lite back-up tills hon har klarat av den första, sen sköter allt sig hur fint som helst. Så idag satt jag för andra gången och klappade och stöttade lilla kattmamman. Den första källingen är här och den blev grårandig. När jag gick var det en ljus påväg.
Det tog ganska läng tid för hela processen, hon kom och hämtade pappa vid fyra och nu när jag kom hem vid halv tio satte hon igång. Sen tyckte jag så synd om henne när hon låg och hade problem med den första, det tog nästan en kvart att krysta ut den, och då satt jag där och kunde inte göra mycket mer än att klappa mellan varven och prata lite lugnande med henne. Hur mycket det nu hjälpte vet väl ingen men det gick till slut med lite skrik och stön. Ska gå ut first thing i morgon och kolla hur många det blev.
Godnatt kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0