Paranormal Activity

När alla andra bloggar om att de varit och sett New Moon (som jag också har sett, men kan delge en annan gång) så kan jag ju berätta lite om filmen jag såg på bio igår. Paranormal Activity skräck när det är som bäst. En packad biosalong och stämingen var uppumpad brevid mig sitter fyra av mina vänner åt ena hållet och på andra sidan en tjej och kille som är på första dejten.
       Tågresan in till Malmö så jagar vi upp varandra ordentligt och pratar en massa om olika filmer och gänger vi blivit rädda, sen åter vi middag och hinner lugna ner oss, jag bästemde mig för att jag skulle strunta i att förvänta mig något alls av filmen. Det brukar alltid vara så när man hört att en film ska vara skitbra att den verkligen inte alls lever upp till det och enligt trailer så skulle ju denhär filmen var sjuk. När filmen sen drar igång så är det ju inte så farligt, efter halva filmen så tänkte jag "men det här är ju en bra skräckfilm, den kanske får minus för att deninte är så läskig men en bra film är det allt..." jo visst.
    Sen kom slutet och då var det inte så roligt längre, jag har aldrig sett något läskigare i hela mitt liv och jag vet inte om jag vill se den här filmen igen, inte i någon nära framtid iaf. Slutet var inte helt oväntat men det var sjukt äckligt, nästan alla skrek, folk grät och det var riktigt jäkla otrevligt.
Av fem möjliga så får den nio jäkla toasts. Den var riktigt bra, men tycker man inte om att bli rädd så ska man nog skita i det.



läs mer om själva handlingen här (spoiler!)


Kommentarer
Postat av: Terese

Nu måste jag vara lite dissig.. jag tyckte inte den var så bra : ( och jag tyckte inte om det omgjorda slutet. du borde absolut se originalslutet!

2009-11-23 @ 18:49:33
URL: http://heimcomputer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0