En massa skitsnack!

Jag är trött på allt snack om hur man ska bära sig åt för att ha en bra blogg. Om man vill ha många läsare så ska man provocera, är man duktig på det hamnar man snabbt på topplistan över mest lästa. Visst kan man skriva mer om sina åsikter utan att provocera och föröka ha en smart och vettig blogg och på det sättet bli stor men det tar oftast längre tid. Men varför måste bloggen bli stor? Varför kan man inte bara vara nöjd med att ha allt från 5 läsare till 70? Har alla blogg för att de ska få läsare?
Själv har jag en blogg för min egen skull, jag skriver det jag vill när jag vill. Om jag vill skriva om vad jag har gjort på dagen och klaga över hur jobbigt allt är, att jag har ont i min armbåge eller att jag vill festa, ja vad fan som helst som är litet och inte viktigt så skriver jag det. Bara för att jag vill skriva det, inte för att jag vill få en massa kommentarer "åååh, stackare. Hoppas det blir bra med armbågen igen, fin blogg PUSS!" Jag ska inte ljuga och säga att jag inte tycker det är kul med kommentarer och att någon läser vad jag skriver med det är absolut inte någon orsak till att jag bloggar. Som jag skrev så gör jag det för mig själv, jag har inte ens berättat för speciellt många i min vardag att jag har en blogg, jag har bara länkat till den på två internetsidor. För att vissa saker jag skriver vill jag inte att alla mina vänner ska läsa, inte för att det är hemligt men för att jag förmodligen låter annorlunda i text än i tal och att jag kanske inte kommer fram som samma Elin här på bloggen som jag gör när man träffar mig.

Blogga om vad fan du vill, svär, skriv så det ryker men gör det för att du tycker det är kul. Om du vil provocera och få en massa läsare, gör det! Om du vill vara smart och skriva intressanta inlägg och diskutera djupa frågor så gör det! Det spelar inte så stor roll, egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0