Balsam-metoden

Idag testade jag balsammetoden för första gången. Den går ut på att man slutar tvätta håret med schampo. Och istället använder en eller två sorters balsam. Beroende på vilken hårtyp man har.
Balsam har faktiskt också rengörande effekt och egentligen behöver håret inte alls tvättas så ofta som många gör. Bara det varma vattnet och friktionen som skapas när man masserar in balsamet räcker för att få håret rent. Vissa behöver använda ett balsam som "tvätt-balsam" och ett som "vård-balsam".
Självametoden gör att om man har lockigt hår, eller vågigt, så framhävs lockarna. Man kan även hjälpa dem på traven genom att "ploppa håret" vilket jag har testat idag. Bilden nedan visar hur det går till.
Jag var rädd att håret inte skulle bli rent men det känns faktiskt som efter en vanlig dusch, så jag håller tummarna för att detta ska funka

Mer info om hela grejen finns på lockig.se









Kommentarer
Postat av: vicky

åååhå kul!

din blogg är så allmänt mysig och fin

2011-01-23 @ 22:42:47
URL: http://chaman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0