bara utför

Idag var jag ledig efter en massa jobb senaste tiden. Alltid trevligt att dra in pengar, men fint med lediga dagar säger jag. Och idag var det Dagen D, jag sökte till komvusutbildningen i Göteborg som börjar i januari. Efter det fick jag en klump i magen. Fick ganska så snart ett mail med information om att eftersom jag inte bor i Göteborg just nu så måste jag söka komvuxutbildningar via min hemkommun och få det godkänt...
Vad i helvete?
Så googlade jag detta fenomen och läser om en drös personer som fått avslag på liknande saker. Det verkar vara svårt att få ett godkännande. Men hur i helvete ska jag då göra?
Jag tycker det låter jävligt konstigt att min hemkommun ska godkänna något jag ska göra i den kommun jag avser bo i permanent, förhoppningsvis om ett par månader!
Bara motgångar känns det som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0