Den obeskrivliga leda det är att vara arbetslös

Tiden går och sommaren försvann, väd händer med hösten? Den rinner iväg. Jag får inget jobb. jag har i skrivande stund varit på fem intervjuer och hur många jobb jag sökt under de senaste två månaderna vill jag inte ens tänka på. Det är sjukt många.
Reine hittar inte heller något. Vi ringer till alla vi känner och söker alla jobb som vi tror vi skulle kunna få. Jag söker jobb jag på förhand vet jag inte har minsta chans att få också.
Hur ska man betala hyran när man inte har någon inkomst? Hur ska vi klara oss? Just det tänker jag på kanske en miljon gånger om dagen, eller  åtminstone tretton gånger.
Jag vet inte. Ingen vet.
 
Det som är positivt i livet just nu är att vi har bestämt färdigt allt med huset. Om inte vi kan köpa det innan den 1a maj 2014 så blir det inget. Vi har pratat med banken och har vi bara varsitt jobb så ska vi kunna få lån. Skönt.

Fast just det. Det var ju det där med jobb. Fan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0