som när man var liten

Det är inte så sällan som jag önskar att man kunde vara liten igen. Det var bra tider, man tyckte det mesta var roligt, hade inte så många måsten, det svåraste beslutet var om man skulle dra ut sin lösa tand eller bara fortsätta vicka på den några dagar till. Det är precis som att dagarna var längre då, som att man hann med mycket mer, att man fyllde sin dag med precis det man ville och inget annat. Kanske några enstaka jobbigheter men aldrig något värre än att gå till tandläkaren eller doktorn. Inte alls som nu, när man är på väg in i det som ska vara resten av de år man ska leva, de val man gör nu kan förändra allt. De val man gjorde då var inte lika svåra, vill jag ha en ny docka eller ett gossedjur? Ska jag bråka med mamma om vilka kläder jag ska ha på mig eller inte? Ska jag äta min mat utan att kladda?
Vad vill jag bli när jag blir stor...då ville jag bli läkare, massör eller frissör, jag kommer inte ihåg allt. Nu vill jag bara bli något, någon, helst av allt vill jag bli lycklig, som man var då, när man var liten.


Kommentarer
Postat av: thess

Hej, tack så mycket! va trevligt att folk utifrån hittar min blogg ;D jaha okej, ja ettan är gudomlig enligt mig, skulle kunna läsa om den flera gånger tror jag, bellas och edwards kärlek får mig att darra ;D



kram

2009-02-23 @ 12:58:49
URL: http://ramlatgatanklart.blogg.se/
Postat av: kristin

Tack så mycket :)

2009-02-23 @ 22:07:41
URL: http://kristinwii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0