Är det jag som är bakom flötet?


En bild från förra sommaren som inte har ett dugg med inlägget att göra, inte med något alls heller. Det är jag som står med en stränglös gitarr på ett nyplöjt fält med vått hår och ett ganska funky smile, approved by Hässleholms kommun!


I fredags var det som bekant midsommaraftron, hoppas alla hde en trevlig kväll. Själv hade jag en väldigt trevligt kväll, så länge den varade. Efter att ha snackat med mamma och pappa och diskuterat hur jag skulle ta mig hem efter festen i stan så blev det bestämt att jag skulle åa taxi hem. Mamma ringde och beställde taxi...kvart i elva blev jag hämtad. Ganska tidigt? Jovars, det var inte jåttekul att åka hem så tidigt kan jag ju säga, men den stunden jag var där hade jag jättetrevligt! Så tack till alla för det :)

Men, till mitt fallande bakom flötet. När vi diskuterade hur jag skulle ta mig hem så var cykeln ett alternativ men då hade jag fått cykla hem när det fortfarande var ljust vilket betydde att jag hade kunnat stanna till halv elva, alltså var en taxi bättre. Pappas argument till att jag inte fick cykla efter att det blivit mörkt var "men detta är en sån helg när alla amatörer är ute och festar" Amatörer? Ja för tydligen så är det så, jag trodde bara att det var något pappa sa men sen läste jag på Pelles blogg att midsommarafton faktiskt är en "amatörernas afton" så insåg jag att detta itne var något underligt sammanträffande utan att detta är en myntat uttryck. Men varför har jag aldrig hört det innan? Är det vanligt? Använder folk det ofta? Jag vill veta!
Jag ska nog klämma in bilder från midsommar när någon annan har laddat upp så jag kan sno, eftersom jag var lat och inte hade med mig min egen kamera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0