ska man skämta kan man inte mesa ur

Min åsikt är att om man ska skämta alls eller ens ha kul åt skämt så måste man kunna skämta om precis ALLT! Ja, inte bara nästan allt utan verkligen allt. Man ska kunna skämta om handikappade, olika folkgrupper, mord och svält. Hur ska vi annars kunna skratta, för tar man bort en sak måste man ta bort allt, det är inte rätt ätt säga att det är okej att skämta om norrmän men inte om judar. Varför ska det vara någon skillnad? Humor är individuellt och det ska vara okej. Låt oss säga att jag skrattar åt ett grovt skämt om en rullstolsbunden person, har jag då ingen sympati för rullstolsbundna? Självklart har jag det!
Men ska man skämta om något alls måste man kunna skämta om precis allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0